Matte säger:Mycke nu

Mycke nu..............
Heltids arbete.
Helvägg som ska motiv målas.
Hemsida under uppbyggnad.
Hund mamma.
Hem leverans av linnekläder.
Helfullt med tatueringsarbete.
Hushållerska.
Hustru.
Härlig mamma.
hjälpsam mormor.
Hjärtlig väninna.
Hur i helvete ska jag hinna?
Jag vet...........skyll mig själv.
Jag blir lika förvånad varje gång jag hör min mun säga JA!
När hela mitt inre skriker stopp, NEJ
Men hur blev det så här igen,
att jag aldrig lär mig.
Jag är ju för f..n 45.
Jag vet dessutom att jag inte kan klona mig.
Och ändå är det alltid någon som känner sig försummad ( sorry)!!!!!
Nej är det nåt jag behöver lära mig , så är det ,att stanna upp,tänka till,får jag ihop det , kommer det att funka?????????
Det viktigaste först! och det är visst jag.
Just det.....
En sak i taget.
Men sanningen är den att jag funkar bäst under viss stress.
Men det finns ju gränser.
Nåja hur kul skulle det vara att sitta sysslolös,det är liksom inte min grej...........
Tänk positivt..............tids nog så sitter vi nog där och önskar att vi hade nåt meningsfullt att göra
,nåt som får oss att känna oss behövda.
Ja ...........jag är glad över att mitt liv är ,just mitt liv.
Jag är omgiven av människor som älskar och behöver mig.
Jag är glad över att jag kan känna höstvinden mot mitt ansikte när jag är ute och går med mina älskade vovvar.
Att jag kan känna hur mina fötter blir kalla och blöta i det fuktiga gräset då vi går över ängen.
Att mina lungor fylls med frisk nordanvind.
Att kunna känna känslan, och se hur löven fladdrar i blåsten.
Att känna hur solens strålar värmer mig.
Jag är så glad över att jag har förmågan ,att känna att jag hör ihop med det stora.
Stjärnorna på natthimlen , dom mäktiga gamla träden i skogen,den smala vägen av torkad lera.
Vinden,regnet , ja allt det som jag är i , här och nu.
Allt är relativt,vad har jag egentligen att klaga på.
Min verklighet, mitt liv, är ju underbart fullbokat!!
Lite funderingar.............skönt att sätta ord på dem.
Balans?????????????? vad är det för nåt.
Ingenting jag känner till.
Kram Kicki.

Kommentarer

Barbro sa…
Liia Kicki, du har såå mycket omkring dig nu. När jag läser din blogg, så ser jag ändå att det positiva övervinner. Men.. träna på att säga nej ibland.Jag känner dig ,jag vet att du vill mycket,Jag vill att du orkar vara frisk, fortsatt glad och positiv. Kram från Mamma. Jag älskar dig.
kicki sa…
tack lilla mamma jag älskar dig med
Eva sa…
Hej Kicki, oj vad du verkar lik mej, att man aldrig kan säga NEJ. Skulle behöva fler dagar i veckan. Kramar från Eva.

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå