Matte säger: råka hamna hos en optiker i dag

Först måste jag säga att min hem sida börjar vara klar ,den blir så fin.
Tyvärr fick jag inte tag i nån som ville vara modell så det fick bli jag.
Och Camilla fick stå bakom kameran (tack min älskade vän,du är super).
För dig som blir nyfiken gå in på http://www.artnordicdesignkikkilin.se/
I dag var vi till en gubbe som ska förmedla nya kontakter åt mig, då det gäller sömmerskor och linnetyger,jättebra .
Vi talades vid ,och kom överens om hur vi ska börja,då får jag syn på ett ställ med glasögonbågar..........åååhhh, jag måste väl erkänna att jag har en liten fetisch där.
Fortsätter kolla runt i rummet och får syn på en hel optikerutrustning..............aha..........
"är du optiker"? ja ja men san...........hmmmm " jag ser som en kratta"..............!
Vill du beställa tid?
"Nej jag vill här och nu"..............GuldKalle ser nöjd ut..........ja han kallas tydligen så "låter suspekt tycker jag"Guldkalle?????????? min man viskar :han har haft en butik i Älvsbyn ,Karlssons ur ,guld & optik.
Känns genast bättre.
GuldKalle låter inte längre lika suspekt.
OK vi kör i gång klart du måste se vad du gör , då du syr , och tatuerar.
Ja ellerhur..........
Men ser bra på långt håll det gör jag.......... som en hök!!!!!!!!!!!!!
Ja ha?......... hur gammal är du?
FYRTIOFEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!shit det där lät inte bra,definitivt inte bra ..........var det min mun som sa det där.........känner mig plötsligt lite yr, eller...........jah........
När nån frågar ,när är du född , så rabblar man bara dom välbekanta siffrorna , dom betyder liksom ingenting.
Men när en vilt främmande människa frågar .........hur gammal är du ?plötsligt förstår jag ordspråket "man frågar aldrig om en kvinnas ålder".
Jag landar med en duns i verkligheten.
Men är det inte så att när man har uppnått en viss ålder . så får man bli lite mer auktoritär , liksom sätta ner foten , bli lite vresig rent av?
Näh det är inte riktigt jag att vara sån , men det är skönt att komma på att jag kan, om jag vill.
För helt plötsligt inser jag att jag har uppnått den ålder, då man kan skita i vad andra tycker om en .
Jag vet ju vem jag är, och vad jag står för,och vilka som älskar mej ,och vilka jag älskar.
Det blev ett par skitsnygga progressiva glasögon , som sig bör vid min ålder.
Rakryggad går jag ut därifrån med min betydligt yngre man.
Livet är skönt när man är FYRTIOFEM.
Kram /Kicki

Kommentarer

Anonym sa…
Grattis min vän!! Inte fel med progressiva tycker jag, de har iaf gett mig en ny frihet *ler*.

45 år.. ja, du är snart ikapp mig.
Frida sa…
Haha, ja, morsan du blir inte yngre ^_^ jag minns när du var 34... det var tider va. Ska bli kul att se dina nya brillor! Kram :)

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå