HAH..........En EGEN pinne eller...........

Ja ja pinnen är inte så lång , som dom Molly brukar stoltsera omkring med , men den är iallafall min egen ,och nog ska ni tro att hon försökte ta den av mig ..........men tji fick hon!!!!!
Eftersom att jag nu mer tycker att jag klarar mig bra på egen hand ,så gjorde jag en liten utflykt i morse.
Jag noterade ju direkt att grindarna till våran gård stod öppna , jag noterade även att farbror Bosse på grannens gård var ute.
Så jag tog sikte...........sen rusa jag allt vad jag kunde rätt in i smalbenen på honom , matte den tokan gjorde likadant , fast inte in i Bosse då.
Väl inne på grannens gård , hukade matte sig ner och bad mig komma...........men NEJ, jag har nog listat ut det där , jag kutade vidare , till deras kompost hög , mycket intressant innehåll.........
Men nu kom Bosses fru också ut ,Ulla och henne har jag som inte riktigt hälsat på så där ordentligt , så jag sprang upp på bron och hälsade ORDENTLGT............men DÅ ,då kom matte och tog mig , sen bar hon hem mig.
Men jag tyckte då att det var en riktigt trevlig morgon , riktigt uppfriskande att bryta rutinerna lite.
Man kan ju inte förbli statisk ,då växer man inte som individ.
Kram / Lotta

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå