Scoby Doo

Kolla ,visst är han underbar........ han heter egentligen Smoke,men matte kallar honom för ScobyDoo........varför det?
Jo för att han är så rolig,han fattar inte att han är mycket större än jag, så när vi står på varsin sida om nätet som omgärdar våra gårdar, så liksom smyger han på sina höga ben med skräckblandad förtjusning.
REEEESPEKT!!!!!!!!!!!!!
Jag bara måste berätta om Edgar mitt hjärta.........må du ha det bäst i hundhimlen.
Edgar stod på" sin"sida om nätet , och Scoby stod på sin , och där stod dom bara och iakttog varann, Edgar bredbent med underbettet precis där det ska sitta...............alldeles stilla bägge två , när Edgar helt plötsligt skäller till som bara Edgar kunde...................och Scoby flyger rakt upp i luften som om han hade fått en elstöt från backen där han stod , inte en tass hade kontakt med marken............ha ha ha ha, så kom det sig att han fick sitt nuvarande smeknamn.
Men som sagt han är helt underbart social.
Åsså är han MIN GRANNE.
Puss / Lotta

PS:Kolla blicken på den nedre bilden:........ord är överflödiga.

Kommentarer

Anonym sa…
En riktig fining ju! *ler'

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå